Garantie en Retourneren
Als je je bestelling ontvangt en deze wilt retourneren, heb je 30 kalenderdagen vanaf de ontvangst van de bestelling om ons hiervan op de hoogte te stellen. Om het retourneren uit te voeren, moet het product in dezelfde staat zijn als waarin je het hebt ontvangen en in de originele verpakking.
De retourkosten voor het vasteland bedragen bij gedeeltelijke retourzending 3,95 € en bij volledige retourzending 7,90 €, die door de klant moeten worden betaald. Voor andere verzendgebieden, prijs op aanvraag.
Met gedeeltelijke retourzending wordt verstaan de retourzending van een deel van de artikelen van de bestelling. Volledige retourzending verwijst naar de retourzending van de gehele bestelling.
Wanneer ons team het geretourneerde artikel ontvangt, controleert het of het product voldoet aan de voorwaarden voor terugbetaling. Als alles in orde is, wordt het bedrag binnen maximaal 14 kalenderdagen aan de klant terugbetaald (hoewel het doorgaans 7 dagen of minder is).
Indien een product wordt geretourneerd dat niet voldoet aan de voorwaarden voor terugbetaling, moet de klant de kosten voor het terugzenden van het betreffende product dragen.
Opmerking: een deel van ons productassortiment wordt geleverd in een blisterverpakking (gesloten doos) en kan niet meer worden gesloten als deze eenmaal wordt geopend. Dit komt vooral voor bij decoratieartikelen en sommige accessoires. Dit soort producten kan alleen worden geretourneerd als ze niet zijn geopend. Voor vragen kun je contact met ons opnemen voordat je de aankoop doet.
Opmerking: om hygiënische en gezondheidsredenen kunnen pruiken, kousen en maskers niet worden geretourneerd. Stof die op maat is gesneden, kan ook niet worden geretourneerd. Je krijgt een melding hierover wanneer je het product aan het winkelwagentje toevoegt.
Hoe retourneer je?
Op het moment dat je je bestelling plaatst, ontvang je een e-mail met het overzicht van de bestelling. In die e-mail is er een retour gedeelte met een link waarmee je de retourzending kunt uitvoeren.
Terugbetaling aan de klant
De manier waarop het geld aan de klant wordt terugbetaald, hangt af van de betaalmethode die bij het plaatsen van de bestelling is gebruikt.
Als je hebt betaald met een bankpas, wordt het bedrag teruggestort op de bankrekening die aan de gebruikte bankpas is gekoppeld. In dit geval hoef je geen gegevens te verstrekken om de terugbetaling te ontvangen.
Als je hebt betaald via bankoverschrijving, in contanten of onder rembours, zal de terugbetaling plaatsvinden via bankoverschrijving. In dit geval moet je een bankrekeningnummer opgeven waarnaar de betaling moet worden overgemaakt.
Ik heb een product in slechte staat of verkeerd ontvangen
Als je je bestelling ontvangt en een product is beschadigd of defect, of het komt niet overeen met wat je hebt besteld, neem dan contact met ons op om het op te lossen.
Ons team zal je vragen een foto van het product op te sturen en zal een ander product in goede staat naar je verzenden en het beschadigde/verkeerde ophalen. Deze service is kosteloos voor jou.
In het geval dat je om welke reden dan ook het product niet meer wilt en het wilt retourneren, moet je een conventionele retourzending uitvoeren, waarbij je de bijbehorende retourkosten op je neemt.
BELANGRIJK: als je ziet dat het pakket beschadigd is of lijkt te zijn gemanipuleerd/geopend, geef dit aan op de leveringsbon wanneer je het pakket ondertekent.