Garantie en retour
Als je je bestelling ontvangt en deze wilt retourneren, heb je een termijn van 30 kalenderdagen vanaf de ontvangst van de bestelling om ons hiervan op de hoogte te stellen. Voor het retourneren moet het product in dezelfde staat zijn als waarin je het hebt ontvangen en in de oorspronkelijke verpakking zitten.
De kosten voor retourzendingen binnen het vasteland bedragen €3,95 bij een gedeeltelijke retour en €7,90 bij een volledige retour, die door de klant moeten worden betaald. Voor andere verzendgebieden, gelieve de prijs te raadplegen.
Gedeeltelijke retour betekent het retourneren van een deel van de artikelen van de bestelling. Volledige retour verwijst naar het retourneren van de gehele bestelling.
Wanneer ons team het geretourneerde artikel ontvangt, controleert het of het product voldoet aan de voorwaarden voor terugbetaling. Als alles in orde is, wordt het bedrag binnen uiterlijk 14 kalenderdagen aan de klant teruggestort (hoewel het meestal binnen 7 dagen of minder is).
In het geval dat een product wordt geretourneerd dat niet aan de voorwaarden voor terugbetaling voldoet, moet de klant de kosten voor het opnieuw verzenden van dat product dragen.
Opmerking: een deel van onze productcatalogus wordt geleverd in een blisterverpakking (gesloten doos) en kan niet opnieuw worden gesloten als ze eenmaal geopend zijn. Dit komt vooral voor bij decoratieartikelen en sommige accessoires. Dit soort producten kunnen alleen worden geretourneerd als ze niet zijn geopend. Voor eventuele vragen kunt u contact met ons opnemen voordat u de aankoop doet.
Opmerking: om hygiënische en gezondheidsredenen kunnen pruiken, kousen en maskers niet worden geretourneerd. Ook de op maat gesneden stoffen kunnen niet worden geretourneerd. Bij het toevoegen van het product aan de winkelwagen verschijnt een melding die u hierover informeert.
Hoe doe je een retour?
Bij het plaatsen van je bestelling ontvang je een e-mail met een samenvatting van de bestelling. In die e-mail staat een gedeelte met retouren met een link waarmee je de retour kunt doen.
Terugbetaling aan de klant
De manier om het geld aan de klant terug te geven, hangt af van de betaalmethode die is gebruikt bij het plaatsen van de bestelling.
Als je hebt betaald met een bankkaart, wordt de terugbetaling gedaan naar de bankrekening die is gekoppeld aan de kaart die is gebruikt voor de betaling. In dit geval hoef je geen gegevens op te geven om het bedrag te ontvangen.
Als je hebt betaald via bankoverschrijving, contant storten of onder rembours, wordt de terugbetaling gedaan via een bankoverschrijving. In dit geval moet je een bankrekeningnummer opgeven waarop je de terugbetaling wilt ontvangen.
Ik heb een product in slechte staat of verkeerd ontvangen
Als je je bestelling ontvangt en een product is beschadigd of defect of komt niet overeen met wat je hebt besteld, neem contact met ons op om het op te lossen.
Ons team zal je vragen om een foto van het product te sturen en zal een nieuw product in goede staat naar je verzenden en het beschadigde/verkeerde product ophalen. Deze service is kosteloos voor jou.
In het geval dat je om wat voor reden dan ook het product niet meer wilt en het wilt retourneren, moet je overgaan tot een conventionele retour, waarbij je de bijbehorende retourkosten op je neemt.
BELANGRIJK: als je bij de levering van het pakket door de koerier ziet dat het beschadigd is of lijkt te zijn gemanipuleerd/geopend, geef dit dan aan op de pakbon wanneer je voor ontvangst tekent.